Duyuru - 7555 Sayılı AR-GE Vergi Teşvikleri ve KEP Bildirim Süreçlerinde Değişikliklerle İlgili Kanun
- Anasayfa
- Duyurular
Temmuz
2025
Duyuru - 7555 Sayılı AR-GE Vergi Teşvikleri ve KEP Bildirim Süreçlerinde Değişikliklerle İlgili Kanun
Değerli iş ortağımız, Bordro ve Yasal Süreçler üzerine sizler için bir duyurumuz var:
24 Temmuz 2025 tarihli ve 32965 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 7555 sayılı Kanun ile AR-GE personelinin ücretine uygulanan vergi istisnası sınırlandırılmış, ayrıca İş Kanunu’nda yapılan değişiklikle yazılı bildirimlerin KEP sistemi üzerinden yapılabilmesine yönelik yasal düzenleme getirilmiştir.
1. AR-GE Gelir Vergisi ve Damga Vergisi Desteğinde Yeni Sınırlandırmalar:
5746 sayılı Kanunun 3’üncü maddesinde yapılan değişiklikle, AR-GE personeline sağlanan gelir vergisi desteği yeniden düzenlenmiştir. 28/2/2008 tarihli ve 5746 sayılı Araştırma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının birinci cümlesinde yer alan “ücretleri üzerinden asgari geçim indirimi uygulandıktan sonra hesaplanan gelir vergisinin;” ibaresi “ücretlerinin brüt asgari ücretin kırk katını aşmayan kısmı üzerinden hesaplanan gelir vergisinden 193 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasının (18) numaralı bendinde düzenlenen asgari ücret istisnasına isabet eden vergi düşüldükten sonra kalan vergi tutarının;” şeklinde değiştirilmiş ve dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir. “Şu kadar ki ücretler bakımından istisna uygulanacak tutar brüt asgari ücretin kırk katını aşamaz.”
Buna göre:
Gelir vergisi istisnası, yalnızca brüt asgari ücretin 40 katını aşmayan ücret tutarı için geçerli olacaktır. Bu tutar üzerinden hesaplanan gelir vergisinden, asgari ücret istisnasına isabet eden vergi düşüldükten sonra kalan tutarın; %95’i doktoralı ya da desteklenecek program alanında yüksek lisans mezunu olanlar için, %90’ı yüksek lisanslılar ve desteklenen program alanlarında lisans derecesine sahip olanlar için, %80’i ise diğer personel için, muhtasar beyanname üzerinden tahakkuk eden vergiden indirim yoluyla terkin edilecektir.
Ayrıca, damga vergisi desteği bakımından da istisna uygulanacak ücret tutarı brüt asgari ücretin 40 katı ile sınırlandırılmıştır.
Söz konusu düzenleme 01.08.2025 tarihinde yürürlüğe girecek olup terkin uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanacak tebliğ ile belirlenecektir. Bu nedenle, sistemsel uygulamalar açısından ilgili tebliğin yayımlanması beklenmelidir.
2. İş Kanunu’nda Yazılı Bildirimlere İlişkin KEP Kullanımına Yönelik Düzenleme:
4857 sayılı İş Kanunu’nun 109’uncu maddesinin başlığı “Yazılı veya elektronik bildirim” olarak değiştirilmiş ve madde içeriği 24/07/2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yeniden düzenlenmiştir. 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 109 uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Yazılı veya elektronik bildirim MADDE 109- Bu Kanunda öngörülen bildirimlerin ilgiliye yazılı olarak ve imza karşılığında veya işçinin yazılı kabulü şartıyla elektronik iletilerin, gönderimi ve teslimatı da dâhil olmak üzere kullanımına ilişkin olarak hukuki delil sağlayan, elektronik postanın nitelikli şekli olan kayıtlı elektronik posta (KEP) hesabı üzerinden gönderilmek suretiyle yapılması gerekir. İş sözleşmesinin feshi sonucunu doğuracak bildirimler her hâlde yazılı yapılır. Yazılı bildirim yapılan kişi bunu imzalamazsa, durum o yerde tutanakla tespit edilir. Ancak, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu kapsamına giren tebligat anılan Kanun hükümlerine göre yapılır. KEP sisteminin kullanılmasına ilişkin maliyetler işveren tarafından karşılanır. Bu maddede belirtilenelektronik bildirimler KEP sistemi ile ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde yapılır.”
Yeni düzenlemeye göre;
İş akdi fesih bildirimleri her durumda yazılı olarak yapılmaya devam edecektir. Ancak savunma talebi, ihtar, görev ve işyeri değişikliği, izin yazısı, iç duyuru vb. iş sözleşmesine dayalı diğer bildirimler, çalışanın yazılı onayı alınmak kaydıyla, çalışana ait Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabı üzerinden gönderilebilecektir.
KEP sistemi üzerinden yapılan elektronik bildirimler, hukuki delil niteliği taşıyacak ve ilgili KEP mevzuatı hükümlerine tabi olacaktır. KEP sistemine ilişkin tüm maliyetler işveren tarafından karşılanacaktır. Yeni düzenleme, işverenlerin yazışma süreçlerinde dijitalleşme ve belge yönetimi açısından önemli kolaylıklar sağlamaktadır.
Bilgilerinize sunar, konuya ilişkin süreçlerde güncel mevzuat hükümlerinin dikkate alınmasını önemle rica ederiz.
Saygılarımızla,

