Duyuru - Çalışma ve Sosyal Güvenlik Mevzuatına İlişkin Değişiklikler

< Geri dönün

16
Temmuz
2025

Duyuru - Çalışma ve Sosyal Güvenlik Mevzuatına İlişkin Değişiklikler

Değerli iş ortağımız, Bordro ve Yasal Süreçler üzerine sizler için bir duyurumuz var:

14 Temmuz 2025 tarihli ve 32956 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 7553 sayılı “Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile çalışma ve sosyal güvenlik mevzuatında aşağıda özetlenen değişiklikler yapılmıştır:

1. Hafta Tatilinin Kullandırılmasına İlişkin Değişiklik (Madde 9):
4857 sayılı İş Kanunu’nun 46. maddesine eklenen düzenlemeye göre;Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından turizm işletmesi belgesi verilen konaklamatesislerinde çalışan işçilerin hak ettikleri hafta tatili, işçinin yazılı talebi veya onayı ilebugünü takip eden dört gün içerisinde kullandırılabilecektir. Bu durumda, haftatatilinde yapılan çalışmaların günlük normal çalışma süresi kadar olan kısmı fazlaçalışma hesabına dâhil edilmeyecektir. İşçi, verdiği onayı otuz gün öncesinden yazılıolarak işverene bildirmek kaydıyla geri alabilir.

2. Elektronik Bildirim Zorunluluğu Hükmü Kanun Metninden Çıkarılmıştır:
4857 sayılı Kanunun 109. maddesinde yapılması planlanan değişiklikle işverenlerinişçilere yapacağı yazılı bildirimlerin Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi üzerindenyapılmasına dair hüküm, kanun teklifinden çıkarılmıştır.

Bilgilerinize sunar, konuya ilişkin süreçlerde güncel mevzuat hükümlerinin dikkate alınmasını önemle rica ederiz.

Saygılarımızla,

PDF Dosyasını indirin >

Sosyal Medya Hesaplarımızı Takip Edin