Çalışan Bağlılığını Nasıl Artırabilirsiniz?
- Anasayfa
- KRM Bülten
İş yaşamında en değerli sermaye çalışan gücüdür. Şirketler gücünü stratejik iş yönetimiyle birlikte çalışanlardan alıyor. Kaliteli, yüksek performansa sahip nitelikli çalışanlara sahip her şirket başarı yolunu daha keyifli aşıyor, hedeflere daha kolay ulaşabiliyor. Ancak iş yaşamı yoğun stresin hakim olduğu çoğu zaman kaotik bir ortama sahip. Çalışanlar iş stresinin ve psikolojik baskının olduğu bir şirkette çalışmaktan kaçınıyor, yeni iş arayışına giriyor. Modern çağ iş dünyasında maddi ve manevi koşullar daha baskın rol oynuyor, çalışanlar daha iyi koşullar aramaktan, bulduğunda ise gitmekten çekinmiyor.
Peki, böyle bir zeminde çalışan bağlılığı nasıl arttırılır? Çalışan sadakati nasıl kazanılır?
Çalışanlarınızı takdir etmeyi ihmal etmeyin
Her çalışan başarılarının fark edilmesini, takdir edilmesini ister. Takdir edilmek sadece şirkete bağlılık sağlamaz aynı zamanda çalışanın motivasyonunu arttırır, performansını olumlu etkiler ve daha verimli çalışmasına katkıda bulunur. Başarısı görülmeyen, şirkete katkısı fark edilmeyen çalışan potansiyelinin değerlendirilmediğini, yöneticilerinin kendisine değer vermediğini düşünüp yeni iş arayışına başlayabilir. Değer görmeyen çalışan yeni iş arayışını her zaman başlatır.
Kaliteli çalışma alanları oluşturun
Bireysel çalıştığında verimli olabilen bir çalışana açık ofis stilinde ya da grup çalışmasında yer vermek olumsuz etkiler yaratabilir. İş dünyasında benzer örnekleri çoğaltmak mümkün. Buradaki esas sorun çalışanın yöneticisi ya da lideri tarafından önemsenmemesidir. Çalışanlar görüş, öneri ve eleştirilerinin dikkate alınmaması halinde daha iyi çalışma koşullarına yönelebilir. Çalışan sadakatini kazanmak için kaliteli, verimli çalışma alanları oluşturmak önemlidir.
Çalışanlara kariyer olanakları sağlayın
Şirket içi eğitimler, sertifika programları, terfi imkânı, kariyer mentorluğu gibi pek çok olanak çalışanların şirkette kalmasında etkili rol oynar. Çalışanlar kendilerini kişisel ve mesleki anlamda geliştirmekten memnuniyet duyar, kariyer basamaklarını çıkmalarını önemseyen yöneticilere karşı sadakate dayalı bir sorumluluk hisseder.
Etkili geri bildirimlerde bulunun
Çalışanlar sorumlulukları dahilinde iş rutinlerini sürdürürken sundukları raporlarda, çalışmalarda anlamlı geri bildirimler duymak ister. Çalışanların gelişebilmesi, hatalarını görmesi ve şirkete faydalı olabilmesi açısından geri bildirimler önem taşır. Ancak bu bildirimlerin etkili, anlamlı, yapıcı ve yön verici olması gerekir. Çalışanı kıyasıya eleştirmek, psikolojik baskı kurmak şirkete karşı bağlılığının oluşmasını önler, yeni iş arayışı kaçınılmaz olur. Yönetici ve liderlerin çalışanlarını yapıcı bir şekilde eleştirmesi, geri bildirimlerde bulunurken daha içten olması önerilir.
Çalışanların fikirlerine değer verin
Şirket içinde etkileyici iletişim her zaman değerli hissettirir. Çalışanlar fikirlerinin önemsenmesini bekler, inisiyatif kullanabilecekleri bir zeminde çalışmak ister. Şirketle ilgili kararlarda çalışanların fikirlerini duymayı istemek, farklı görüşlere saygılı bir tutum sergilemek ve yeri geldiğinde sorumluluk vermek ayrıcalıklı hissettirir.