Geri Bildirim Sürecinde Dijital Çözümler
- Anasayfa
- KRM Bülten
İnsan kaynakları danışmanlık şirketleri ve şirketlerin bu bölümünde çalışan profesyoneller geri bildirim sürecinde dijital çözümlere odaklanıyor. İş dünyasında dinamik olmak ve yeniliğe hızla uyum sağlamak her zaman avantaj kazandırıyor. Şirketler işe alım ve mülakat sürecinde adaylara profesyonel bir yaklaşım sergiliyor, geri bildirimlerde bulunarak adaylar için deneyimi zenginleştirmeyi hedefliyor. Peki, mevcut şirket çalışanları için geri bildirim süreci nasıl ilerliyor? İnsan kaynakları danışmanları bu konuda hangi kaynaklardan yararlanıyor, nasıl bir şirket kültürünü benimsiyor? Dijitalleşen yaşamda İK profesyonelleri sürece uyum sağlamada çok başarılı.
Geri Bildirimde Dijital Çözümler Trend
Dijital çözümler günümüz iş dünyasında birçok şeyi kolaylaştırdığı gibi insan kaynakları bölümünün ve yöneticilerin de iş yükünü hafifletmeyi başarıyor. Geleneksel yöntemlerle uzun uzun raporlar hazırlamak ya da stresli görüşmeler yapmak yerine doğrudan dijital çözümlerle geri bildirimlerde bulunmak verimli, aynı zamanda ölçümlenebilir sonuçlar getiriyor. Geri bildirim yaparken dijital yöntemleri tercih etmek için işte size birkaç avantajlı sebep;
Hızlı erişim: Şirketler yerel ve uluslararası şekilde dijital yöntemler kullanarak çalışanlarına hızlıca erişim sağlayabilir, geri bildirimde bulunabilir.
Ölçümlenebilir analizler: Dijital yöntemlerde kullanılan araçlar veri analizini düzenli şekilde yapar, hızlıca ölçümler ve rapor haline getirir. İnsan kaynakları danışmanları bu raporları kullanarak yeni yöntemler geliştirebilir, fayda sağlayabilir.
Süreklilik: İnsan kaynakları danışmanlarının birçoğu geri bildirimde sürekliliğin önemine değinir. Süreklilik sağlandığında iyileştirmeler daha net şekilde gözlenebilir. Dijital araçlar bu sürekliliği sağlar, pratik yönüyle iş yükünü hafifletir.
Verimli sonuçlar: Dijital araçlarla önceden çeşitli ve kişisel geri bildirim raporları hazırlanabilir, şablonlar oluşturulabilir, tek bir komutla ilgili kişi ya da kişilere gönderilebilir. Bu hız verimliliği artırır, sonuca ulaşmayı kolaylaştırabilir.
Not: Geri bildirim kültürünün hep şirket açısından önemine değinilse de aslında çalışanların da şirketle ve yöneticileriyle ilgili çeşitli konularda geri bildirimde bulunma ihtiyacı doğabilir. Böyle durumlarda dijital geri bildirim çözümlerinin çalışanlar tarafından da kullanılması sağlanabilir. Örneğin, anonim şekilde çalışanlar şirketle ilgili tüm görüşlerini belirtebilir, anketlere katılabilir, doğrudan İK ya da yöneticilere ulaşabilir.
Dijital Geri Bildirimde Dikkat Edilmesi Gereken Temel Öğeler
Geri bildirimin amacı kişinin gelişime açık yönlerini fark etmesini sağlamak, bu alanlarda kendini geliştirmesine destek olmak, verimliliği ve performansı artırmak, genel anlamda ise iyileştirme gerçekleştirmektir. Bu amaçlar doğrultusunda dikkat edilecek temel öğeler ise şöyle;
- Doğru zamanda yapılan geri bildirim gerçek bir etki yaratır, istenilen iyileştirmeyi sağlar. Bir sorun karşısında gecikmiş ya da ertelenmiş bildirim süreci uzatır, olumsuz etkiler yaratabilir.
- Yapıcı eleştiri ve geri bildirim gelişimi destekler, pozitif etki yaratır, çalışan motivasyonunu yükseltir. Mutlaka yapıcılık olmalı, çalışanın yetenek ve başarıları göz ardı edilmeden hareket edilmelidir.
- Geri bildirimin özel olması gerekir. Tüm çalışanlara standartlaşmış dijital geri bildirimler yollamak hiçbir işe yaramaz, etki etmez. Kişiye özel performans, verimlilik, üretkenlik odağında yapılan geri bildirim ise şüphesiz gelişimi destekler ve iyileşme sağlar.
- Geri bildirimin yüzeysel değil detaylı ve anlaşılır açıklamaya sahip olması gerekir. Çalışan kişi kendisine iletilen ya da bildirilen geri bildirimi aldığında net şekilde istenileni anlayabilmelidir.
- Dijital geri bildirim sürecinde yazılı, sözlü, videolu ya da canlı bir online görüşme gerçekleştirilebilir. İnsan kaynakları danışmanının hangi yöntemin etkili olacağını belirlemesi önemlidir.