İş Hayatına Yeni Atılan İnsan Kaynakları Profesyonelinin Bilmesi Gereken 3 Şey
- Anasayfa
- KRM Bülten
Şirketlerin demirbaşı olan ve iş gücünü sağlayan çalışanlar, doğru yönetimle şirket hedeflerine ulaşmayı kolaylaştırır. Şirketlerin ihtiyaç duyduğu çalışan kadrosunu insan kaynakları uzmanları oluşturuyor. Kemik kadro ve kısa süreli çalışmalar için işe alım yapan İK profesyonelleri, rekabet gücünü ve şirket hedeflerini esas alarak strateji geliştiriyor. Peki, iş dünyasının dinamik yapısında işe yeni başlayan bir İK profesyoneli neleri bilmek zorunda? Hangi bilgi ve özellikler avantaj sağlar? Hadi gelin bu kez insan kaynakları işe alımına dair konuşalım.
Çalışan deneyimi
İnsan kaynakları uzmanlarının şirket içindeki temel görevleri arasında işe alım, performans ölçme ve değerlendirme, şirket içi eğitim planlama, çalışan sosyal – yan hakları düzenleme, bordro ve özlük hakları ile ilgili süreçleri yönetme gibi birçok işlem yer alır. İşe yeni başlamış veya başlayacak olan İK profesyoneli tüm bu süreçlere hakim olmalıdır. Öte yandan sadece kendi gelişimi için değil şirket çalışanlarının da çalışan deneyimini arttırmak için eksikleri gözlemleyebilmeli, gerekli durumlarda harekete geçecek kadar inisiyatif alabilmelidir.
Mülakat teknikleri
Mülakat teknikleri hem insan kaynakları uzmanlarının hem de iş arayan çalışan adaylarının bilgi sahibi olması gereken kapsamlı bir ölçme türüdür. İşverenlerin işe alım esnasında adaylarda aradığı tüm becerileri etkili mülakat tekniği ile açığa çıkarılabilir. İşe yeni başlamış bir İK profesyoneli bu alanda bilgi sahibi olmalıdır. Mülakat teknikleri eğitimi sayesinde iş hayatına birkaç adım önde başlamak ve işe alım sürecini kusursuz hale getirmek mümkündür.
Dijital dönüşüme uyum
İnsan kaynakları uygulamaları teknolojinin yoğun kullanıldığı ve İK süreçlerini kolaylaştırmayı amaçlayan gelişmiş araçlardır. Yapay zekâ, özel yazılımlar, entegre programlar ve benzeri dijital platformlar işe alımdan bir çalışanın performans değerlendirmesine kadar geniş bir bantta hizmet sunar. İK profesyonelinin dijital ve teknolojik gelişmelere açık olması dahası yakından takip edip becerilerine dahil etmesi kariyerini önemli ölçüde destekler.
Bonus: Çözüm odaklı yaklaşım
İş dünyası ne yazık ki karmaşık, enerjik, stresli, rekabet gücü yüksek ve yorucu bir çalışma ağına sahip. Bu ağın bir parçası olan liderler ve insan kaynakları profesyonelleri şüphesiz çözüm odaklı bir bakış açısına sahip olmalıdır. İş yaşantısında İK uzmanı olmak sadece işe alım süreci yönetmekten ibaret değil. İK uzmanlarını çoğu zaman hareketli bir iş rutini bekleyebilir. İşe yeni atılan bir İK çalışanının sorunlara, krizlere, yoğunluğa hazır olması ve bunları çözmek için dinamik bir bakış açısına sahip olması avantaj kazandırır.