İş Yerinde Odaklanmaya Yardımcı Basit Öneriler
- Anasayfa
- KRM Bülten
Modern iş yaşamının en büyük problemlerinden biri şüphesiz “odaklanamamak.” Odaklanma problemi sabah işe gitme çabasında başlıyor iş yerindeki kişisel çalışmalardan toplantılara kadar her aşamada ortaya çıkıyor. Mola bitiminden ya da tatilden sonra tekrar iş dönmek zor gelebiliyor. Uzmanlar kişilerin işini seviyor olsa bile odaklanma problemi yaşayabileceğini işaret ediyor ve basit önerilerde bulunuyor. İşte iş yerinde odaklanmaya yardımcı 5 basit öneri:
Odaklanmayı önleyen tüm engelleri kaldırın
Çalışma masanızdaki hareketli aksesuarlar, dikkatinizi sürekli dağıtan objeler, online alışveriş bildirimleri, sosyal medya platformları ve daha birçok uyarıcı günlük hayatta geniş yer kaplıyor. Sosyal medya ve akabinde mobil cihazlardan gelen bildirimler kişilerin farkında olmadan çok zamanını alıyor, zihin yorgunluğu yaratıyor. Kişinin bu aşamada bu durumun farkına varması ve sınırlama getirmesi gerekiyor. Çalışma ortamında odaklanmayı sekteye uğratan objelerin ise kaldırılması ya da görüş açısı dışına yerleştirilmesi öneriliyor.
Özel ve sosyal yaşamınızı dengeleyin
İş yeri performansını ve verimliliğini kişinin özel yaşantısı doğrudan etkiliyor. Zihni yoran ya da bedenen enerji tüketen iş harici her şeyin yeniden düzenlenmesi ve bir dengenin kurulması gerekiyor. Uyku, beslenme, sosyalleşme, hobi, spor ve benzeri her şey dengelenmelidir. İş dışındaki can sıkıcı problemler veya yoğunluk işe yansıyor, zihinde karmaşa yaratarak odaklanmayı önlüyor. Basit rutinler oluşturularak bu problemin önüne geçmek mümkün.
Zamanı ve iş programını etkili yönetin
İşe odaklanamayan çalışanların birçoğu etkili yönetim yapamıyor. İş ne kadar yoğun olursa olsun günlük, haftalık, aylık ve dönemlik iş programı yapıldığında günlük rutinleri tamamlamak daha kolay olabiliyor. Örneğin, her sabah önemli işler en başta olacak şekilde bir iş listesi yapıldığında çalışan listeye göre hareket ederek yüksek motivasyon ve etkili zaman yönetimiyle odaklanma problemini yenebilir, verimliliğini artırabilir.
Çalışma alanınızı yeniden şekillendirin
Çalışan performansını ve verimliliği etkileyen şeylerden biri ofis ortamıdır. Çalışma masasının konumu bile odaklanmayı önleyebiliyor. Mevcut düzende istenilen odaklanma ve performansa ulaşılamıyorsa yeniden düzen yapılması öneriliyor. Örneğin, birden fazla kişinin çalıştığı modern açık ofis sistemi birçok kişi için dikkat dağıtıcı kabul ediliyor. Böyle bir ofis stilinde çalışan kişilerin kulaklık kullanması, kendi ait çalışma alanı imkanı yaratması, zihnini güçlendirerek kendini soyutlaması öneriliyor.
Günlük notlar alın, kendinize görevler verin
Basit ama etkili odaklanma çözümü çoğu zaman notlar olabiliyor. Kişinin kendine günlük notlar yazması, görevler vermesi motivasyonu da artırıyor. Örneğin;
- Anlaşma metinlerini hazırla
- Toplantı notlarını düzenle
- Müşteriye mail at
- Gün sonu Z raporu al
Bu benzeri görev notları oldukça etkili bir çözüm sunuyor. Yapılan her iş sonunda notu yırtmak ya da üstünü karalamak motivasyonu da olumlu etkiliyor. Kişi önünde yazılı bir liste olduğunda sorumluluk farkındalığına kavuşarak odaklanma problemini yenmek için daha fazla çaba harcayabiliyor.