Şirketlerde Geri Bildirim Kültürü Oluşturma

< Geri dönün

Ağustos 2025

KRM Bülten

İş dünyasında işe alım süreçlerinde adayların en çok duyduğu cümle “biz size döneriz” şüphesiz. Mülakatlarda her şey yolunda gitse bile bu cümleyi duyan adaylar çoğu zaman şirketlerin asla geri dönüş yapmayacağını düşünüyor. Geri bildirim kültürü aslında insan kaynakları danışmanlarının işe alım sürecinde başlıyor ve çalışanlara kadar herkesi kapsıyor. Peki, geri bildirim profesyonel yaşamda ne anlama geliyor? Kurumsal yaşamda sürece dahil olan çalışanlara göreviyle ilgili ya da mülakatla ilgili durumun açıkça ifade edilmesidir. Geri bildirim sözlü veya yazılı yapılabileceği gibi dijital yazılımlar kullanılarak da verilebilir.

Geri Bildirim Kültürü İnşa Etmek

Sürekli değişen ve gelişen, dinamik yapısıyla rekabetin bile yönünü şekillendirmeyi başaran iş dünyasında geri bildirim kültürü oluşturmak radikal adımlarla mümkün olabiliyor. İnsan kaynakları danışmanları, liderler ve yöneticilerle birlikte uygulanan geri bildirim, bir süre sonra şirketin benimsediği, çalışan herkese uyguladığı şirket kültürüne dönüşmeyi başarıyor. Bireysel ve grup çalışmalarında yönetici lidere, lider ekibe, ekip üyeleri birbirlerine olacak şekilde sürdürülen geri bildirim şirketin şeffaf iletişime de kavuşmasını sağlıyor.

İşe yarar ve sürdürülebilir bir geri bildirim zemini oluşturmak için yüksek farkındalık ile hareket etmek, sürece önem vermek gerekiyor. Örneğin, liderler yöneticilerinden aldığı geri bildirimleri pozitif bakış açısıyla karşılayabilmelidir. İş yaşamında bireysel kariyer yolculuğunu başarıyla ilerletmek diğer yandan ise şirket hedeflerini gerçekleştirmeye çalışmak için yöneticiden çalışana herkesin geri bildirime açık olması şart.

Şirketinizde geri bildirim kültürü inşa etmek için yapılabilecekler şöyle;

  • Orta ve üst düzey yöneticiler kendi aralarında eleştiriye, geri bildirime açık bir tutum sergilemelidir. Liderler yöneticilerden yapıcı geri bildirim alma konusunda ılıman bir yaklaşım göstermelidir.
  • Bir yöneticinin lidere ya da insan kaynakları danışmanının çalışana kişisel bir geri bildirimde bulunması yargılamak, eleştirmek ya da saldırgan bir tavır içermez, içermemelidir. Bu bakış açısı geri bildirim kültürünün oluşmasını engeller, şirket içi performansı olumsuz etkiler. Her yönetici ve çalışanın bunun gelişmek için önemli adım olduğunu fark etmesi önem taşır.
  • Geri bildirim yaparken yapıcı ve ılıman yaklaşım gösterebilmek için temel eğitimlerden yararlanılabilir. Örneğin, 360 derece geri bildirim sistemi ile çok yönlü bir gelişme sağlanabilir.
  • İnsan kaynakları danışmanı ya da ekip lideri çalışanlar için aylık, dönemlik ve yıllık geri bildirim raporları hazırlayabilir. Bunun için dijital çözümlerden de yararlanılabilir.
  • Geri bildirimlerin şeffaf ve dürüst iletişim zemininde gerçekleşmesi güven inşa eder, olumlu sonuçlar doğurur.

Özetle; şirketlerde geri bildirim kültürü oluşturmak için önce farkındalık yaratmak, ardından ise bu alanda insan kaynakları danışmanlarının profesyonel yaklaşımları ile birlikte bir program hazırlanması gerekiyor.

Sosyal Medya Hesaplarımızı Takip Edin