Yetenek Yönetiminde 5 İpucu
- Anasayfa
- KRM Bülten
İş dünyasında oldukça geniş yer tutan yetenek yönetimi; beşerî sermayenin şirket için en etkili şekilde kullanılmasını ifade eder. İK danışmanları şirketin stratejik planlamalarına uygun şekilde işe alım yapar ve yetenek yönetimi ile şirketin en önemli sermayesi olan çalışanlarının bağlılığını kazanmaya çaba gösterir. Yetenek yönetimi, bu bağlamda gelişmiş bir stratejidir. İnsan Kaynakları Danışmanlık Şirketleri kusursuz kadro yaratırken halihazırdaki yeteneklerin geliştirilmesine zemin hazırlar. Peki, yetenek yönetimi nasıl yapılır?
İşte 5 ipucu:
1. Şirket ihtiyaçlarını saptamak
Şirketlerde iş ve yetenek yönetimi yapmadan önce mevcut düzende neye ihtiyaç olduğu, hangi alanda boşlukların olduğu dikkatle belirlenmelidir. Bu süreçte eksiklik kadar fazlalık da belirlenebilir. Örneğin, bir ekipte aynı işi yapan birden fazla kişi olabilir ve ekstra bir etki yaratmayabilir. Şirketlerdeki gizli işsizlerin bu süreçte belirlenip ayrıştırılması önem taşır. İK yöneticileri şirketin neye ve nasıl bir yeteneğe ihtiyacı olduğunu saptarken detaylı bir profil oluşturabilir.
2. Nitelikli personel alımına dikkat etmek
Şirkette doldurulması gereken her pozisyona en doğru kişiyi bulmak gerekir. Nitelikli, tecrübeli ya da mevcut pozisyona yenilikçi bir bakış açısıyla değer kazandıracak çalışan tercih edilmelidir. Nitelikli aday şirket stratejilerine göre seçilmelidir. İK danışmanları süreci etkili kılmak için öncesinde doğru çalışan profilini oluşturur, yetenek programları ile adayları sıkı bir elemeden geçirir.
3. Şirket içi eğitimlerde kesintisiz destek
Yetenek yönetimi süreklilik gerektirir. Yöneticilerin çalışanlarına değer verdiğinin göstergelerinden de biri olan eğitim, mesleki yeteneklerin gelişmesine katkı sağlar ve aynı zamanda şirket sadakati kazandırır. Çalışanlar için sürekli öğrenme programları kullanılabilir, beşerî sermaye desteklenebilir. Her çalışanın gelişimi şirketin hedeflerine emin adımlarla yürümesi anlamına gelir.
4. Performans iyileştirmesi ve değerlendirme
Çalışanlar zaman zaman performanslarında düşüş yaşandığını fark eder ancak bunu genellikle yöneticiler, ekip liderleri veya İK danışmanları gözlemler. Çalışan performansındaki her düşüş şirketi olumsuz etkiler, verimliliği azaltır ve rekabet gücünü zayıflatır. Çalışan yetenek yönetimi yapılırken performans raporları mutlaka oluşturulmalıdır. Performansa dayalı raporlar sonucunda şirket içi eğitim verilebilir, motivasyon desteği sağlanabilir, çalışanın koşulları iyileştirilebilir.
5. Çalışan bağlılığı oluşturmak ve korumak
Şirketlerin yetenek yönetimindeki en önemli aşama, hiç şüphesiz elde tutma politikasıdır. Çünkü iş dünyasının rekabet gücü yüksek ortamında yetenek avcıları ortaya çıkar ve yetenekli personelleri kendi şirketlerine dahil etmeye çalışırlar. Şirketlerin yetenekli personellerinin cezbedici koşullarla bağlılığını kazanması olumlu etki yaratır. Bunun için şirket içi eğitim desteği, esnek çalışma saatleri, motivasyon tatili, sosyal haklar, terfi, performansa dayalı ödüllendirme gibi birçok adım atılabilir. Çalışan memnuniyetini sağlayan her adım şirketin kazanmasına katkı sağlar.